ADOS’TAN ”VERTİGO” ETKİSİ.

”Ey gözümün riyası bir parça için canımı verdim
Şu hale bak
Siyaha dal
Sen dilimde tertemiz bir cümlesin bilinmeyen bir lisan
Dünyaya bak
İçimde yan.”

 

Ados Combo Mekanize’den Ados ‘a uzanan yolculukta başarı grafiğini her geçen gün daha da yükselten Ados’un yeni ürünü ‘’Vertigo’’ geçtiğimiz günlerde Dokuzsekiz müzik ve Hihoplife Pro etiketi ile raflarda ve dijital mecralarda yerini aldı. Nisan yağmurlarını yavaş yavaş geride bıraktığımız şu günlerde albümde 2’si Enstrümantal olmak üzere 15 adet parça bulunuyor. Vertigo seanslarında Ados’u yalnız bırakmayanlar arasında İlham, Allame, Karaçalı, Da Poet, Kayra ve daha önce Naperva albümünü yorumlarken ‘’Bundan sonra Ados’la adını sık sık yan yana göreceğiz ve oldukça iyi işler başaracaklar’’ diye adından söz ettiğim Atiberk var.  Albümün görsel tasarımı bana sık sık Vertigo nöbetleri geçirdiğim zamanları hatırlattı. Beynimin yarısı simsiyah, vücudum yer çekimine karşı koyamazken, bilincimin ayakta durma isteği Adosun yüzünün ortasından geçip ikiye böldüğü albüm kapağı gibi. Yani işin özü ne Ados ile nede Vertigo ile yeni tanışıyorum. İkisi ile de tanışıklığım bir hayli eskiye dayanıyor.  Albüm karton bir koruyucunun içinde geliyor. Birçoğumuzun dikkat etmediği bu ayrıntı albümü kendisine kargo ile ulaşacak olan son kullanıcının cd yi minimum hasarla teslim almasını sağlıyor. İçinde şarkı sözlerinin ve albümde emeği geçenlerin isimlerinin yazılı olduğu kitapçık kapak ile aynı tasarımla oluşturulmuş, siyah ve koyu renkler hakim.  Vertigo nun kayıtlarında genel hatlarıyla bir orkestrada görmeye alıştığımız, elektrik gitar, bas gitar, keman, viyola, çello, klasik gitar, keyboard, yan flüt, saksafon, klarnet ve bağlama kullanılmış. Hal böyle olunca enstrümantal olarak haz seviyeniz birkaç kat daha üst seviyelere çıkıyor.  Atiberk’in müzikal gelişimi açısından Vertigo kuşkusuz bir dönüm noktası olacak diyebilirim. 14 parçanın aranjesi kendisine ait olmakla beraber hemen hemen her parçada ufak dokunuşlarda da bulunmayı ihmal etmemiş. Vokal kayıtları ve söz yazarlığı da en az yaptığı aranjeler kadar güzel ve bir o kadar da kaliteli.

 

Türkiyedeki en viral parçaların oluşturduğu Spotify Türkiye Viral 50  listesinin başında Ados ve Atiberk var, hatta bırakın liste başını listenin ilk 5 parçasında Ados var, hatta ve hatta bırakın ilk 5 i 50 parçanın 12 si Ados’a ait. 

 

Türkiyedeki en viral parçaların oluşturduğu Spotify Türkiye Viral 50  listesinin başında Ados ve Atiberk var
Türkiyedeki en viral parçaların oluşturduğu Spotify Türkiye Viral 50  listesinin başında Ados ve Atiberk var

 

”Yok olmak ziyan olmaktan iyidir bırak bir hayat yaşanmasın
Dünyayla aram nasıl sorma aklın bulunmasın.”

Naperva’nın yanı sıra Ados’un bu albümde Hiphop severlerden en çok eleştiri aldığı konu hemen hemen her parçada vokalin (sesinin) yüksek tonda olması. Esasen daha durgun, daha yumuşak bir albüm beklerken bu şekilde bir vokal ile karşılaşmak beni de şaşırtmadı değil, ancak albümü birkaç kez üst üste dinleyince hiçte sırıtmıyor. Müzikal açıdan albüm oldukça doygun, birkaç parçanın altyapıları ileri ki zamanlarda dizi müziği olarak kullanılırsa şaşırmayın derim. Sözler ise bir şiir kitabı edasında.

Kuşkusuz albümün en ilgi çeken parçası ‘’Gardaş’’ ile klasik hiphop temellerinin dışına çıkılmış. Ozan Emre Koca’nın bağlamasının üzerine Zeynel Yasan’ın bas, Atiberk’in akustik gitarı konumlanmış. Ados Anadolu Hiphop’unun en bariz örneklerinden birini sergilemiş.

Albüm satışları nasıldır bilemem ancak sosyal ve dijital mecralarda Vertigo oldukça sevilmiş. Hatta o kadar sevilmiş ki Hürriyet gazetesi yazarı Ertuğrul Özkök bu haftaki yazısında ‘’ Uff uff uf! Arkadaş bu ne şarkı ya… Bu nasıl bir şarkı’’ başlığı altında konuk etti Ados’u.  E tabi müzik faşizanları da hemen doluştu yorumlara.

 

Sonuç olarak Vertigo, hem müzikal hem de söz kalitesi olarak olmuş diyebilirim. Düetler isabetli, canlı enstrümanlar renk katmış. Atiberk harikalar yaratmış.

Favori parçalarım: Gardaş, Ahmak, Efkarın Delisi ve Haksızlık

Twitter: https://twitter.com/ademoslu

Türk Hiphop Kültürüne;

Sevgi ve Saygılarımla

Hüsnü Nacip.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir