Bütün Ayazların Ortasından Gelen İnsan ”Kayra”


Biz kapan kurardık;
Şener Şen basardı!
Hayal bir feste püskül Üsküdar uzaktı
Sobalı evlerin beton zeminlerinde saklan;
Kareli gömlek içerisinde gelebilir bir akşam..


Bu yazıyı yazarken ki niyetim ekşi sözlüğe ‘’Kayra’’ yazmaktı amacım şuydu, Ekşi sözlük yazarları kolay kolay bir şey beğenmezler ama daha girdilere bakmadan emindim Kayra hakkında iyi şeyler yazacaklarına. Bir kaç sayfa dolaştım ‘’dur şunu alayım, dur şu olsun giriş cümlesi’’ derken baktım yarım saat harcamışım, böyle giderse ‘’bir şey bulamayacağım aksine içimde ki yazma isteği de’’ kaçacak direk dal dedim ve daldım.

‘’Ars Moriendi’’ ile tanıdım Kayra’yı ‘’Gına’’ adında bir grupları vardı o zamanlar, ‘’Bitap’’ ile birlikte güzel bir albüm salmışlardı piyasaya, sonra tanışıklığımız devam etti, ilk zamanlar yeni çıkardıkları işler için ‘’acaba bu sefer nasıl olmuştur’’ kalıbını kullanırdım kendi kendime, dinlemeden önce yeni işlerini, sonra bu kalıp ‘’acaba bu sefer ne kadar güzel olmuştur ‘’ a döndü, ben kötü işlerini görmedim, duymadım, dinlemedim, göreni, duyanı, dinleyeni de görmedim.

İşler ilerledikçe, yaşlar alındıkça yani yaşlanmaya başladıkça bakış açım değişti Kayra’ya, müziği de karakteri ve kişiliği de etkiledi beni, müziği de karakteri ve kişiliği gibi kaldı, hep iyi, hep kaliteli, hep efendi.

Geçtiğimiz akşam Mestefe’nin twitch kanalında ki yayınını izledim, tam bir ‘’veli toplantısı’’ minvalinde geçti yayın, albüm nasıl oldu, nasıl gidiyor, tepkiler nasıl, gelecek planlar nelerdir, gibi klasik her yayın da olan ve olması gereken şeylerden ziyade benim dikkatimi çeken kısım şu oldu, Türkçe rap müzik dinleyenler başladılar yine ‘’abi x hakkında ne düşünüyorsun, y hakkında ne düşünüyorsun’’ sorularına, bilen bilir bu sorular provokatif eylemlere müsaittir her zaman. Sanatçının ağzından çıkacak olan muallakta kalan, havada kalan bir cümleyi ertesi gün twitter da ‘’kayra da x i sevmiyormuş, y ye gıcıkmış şeklinde’’ görmek pek mümkün. Onlarca rapçi soruldu Kayra ya hepsine de adam akıllı cevaplar verdi, ‘’çok emekleri var, zor yollardan geçti, bu müziğe ciddi katkılar sundu’’ ortalamasında idi verdiği cevaplar. Şimdi biri gelip ‘’politik cevaplar bunlar’’ diyecektir, şütfen bu görüşte olanlar Kayra’nın Joker hakkında ki düşüncelerini o yayından bulup izlesinler. 

Magazin kısmını geçip esas işe gelelim, 

Zordur Kayra hakkında bir şeyler yazmak, bana hep standart gelmiştir, zaten iş, iyi adam iyi müzikler iyi, basmakalıp cümlelerden kendimi kurtarmak için hep bir savaş halindeyimdir Kayra’yı dinlerken de yazarken de.

25 Ocak 2019 da Basemode ve Sony Music etiketi ile çıktı ‘’Bütün Ayazların Ortasında part1’’  son zamanlarda yayınladığı tekliler yetmiyordu bize, o nedenle uzun uza bir albüm sunar diyordum ki 3 eserlik albüm kesmedi bizi, yetmedi.

Bütün Ayazların Ortasında

Hasan Ali Toptaş romanlarını andırdı bana albüm kapağı, ‘’Kuşlar yasına gider’’ i okumuştum yıllar önce. Kayra bir yazar olsa Hasan Ali Toptaş olur, bir yönetmen olsa Nuri Bilge Ceylan…

Geçmekte olduğum buhranlı dönemlerden midir, yoksa genel hissiyatım mıdır bilinmez, bir albüm yapıp iş şarkı isimlerine kadar gelse gidemediğim yollar için ilk şarkıya ‘’yol’’, ‘’eskisi gibi olmadığım ve artık daha da yalnızlaştığım için ikinci şarkıya ‘’çok yaşlıyım’’ ve düşün düşün boktur işin noktasından kafa yakmaya gelen sorunlardan dolayı üçüncü şarkıya da ‘’kafamda cehennem’’ ismini verirdim.

Radyo Tiyatrosu ‘’ Yol’’

En güzel alışkanlığım bir şeyler radyo tiyatrosu dinlemeden uyuyamamamdır, ‘’yol’’ parçasının girişi tam o kıvamda olmuş, hatta diğer eserlere göre görece uzun olan giriş kısmı hiç bitmeseymiş iyi olurmuş, ilerleyen eserlerinde belki de sadece yazdıklarını diyaloglaştırdığı şeyler deneyebilir. Öyle yollar isteriz ki , o yolun sonunda geldiğimizde, ‘’ben kimim, burası neresi’’ diye sorarız kendimize, öyle yollar isteriz ki, nereye gideceğimizi bilmeden , plan yapmadan siktir olup gitmek, sadece siktir olup gitmek. Kimi zaman imkan, kimi zaman vakit, çoğu zamanda parasızlıktan gidemeyiz. İnsan parasız olduğu için her türlü durumun içinde kalır da parasızlıktan dolayı hareket bile edememek üzer adamı. Kayra’nın yolu seni paran olmasa da bir yerlere götürüyor, ışığı kapat, gözleri tavana dik ve ‘’çal’’ tuşuna bas..

Sana bunu nasıl derim ki kızanım

Sene başında verilen Sümerbank kuponları, o Sümerbank mağazalarında senin gibi ‘’seneye de giyer’’ diye üzerine oturmayan gocuklar alınan kızanlar, taş gibi esnemeyen ayağına her daim vuracak olan ayakkabılar, hasır gibi havlular, kağıt gibi çarşaflar. Zaten yaşlandığımı hissediyordum, ne olurdu yapmasaydın böyle bir parça, sert esen ayaz gibi kesti alnımı, 

Aslında Erdal Bakkal Tuzlukmuş,

Albümün ilk klibini ‘’Kafamda Cehennem’’ e çekti Kayra, bu klibi onlarca kez izledim, ne klip hakkında, ne de şarkı hakkında bir şeyler yazacağım. Aşağıda ip uçlarını veriyorum, gerisi hayal gücüne kalsın.

Önce albümü dinle, sonra klibi izle;

Yaşlı bir amca, 

Bahçede odun kıran bir yabancı, 

Motosiklet ile çıkılan bir yol.

Hikaye anlatıcılığı ve Kayra efendiliği kalıplarını kafamıza yerleştirdiğin için var ol!

İyi ki varsın Kayra

Kendin gibi öğrenciler yetiştir,

Sevgi ve Saygılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir